Pages

Kawan-Kawan

Thursday, February 16, 2012

Bedah Katak


Sebelum ni aku ada buat entri pasal kaki katak yang dah mati bergerak-gerak bila bubuh garam... Aku pon tertanya-tanya kenapa la masa sekolah dulu aku tak buat operasi bedah katak untuk subjek biologi dulu... Rupa-rupanya bedah katak ni HARAM hukum dia sebab ada larangan dari Rasulullah SAW... Owh! Baru aku tahu sekarang.... Kalau nak belajar bedah-bedah ni, boleh guna tikus ke atau binatang-binatang yang tiada larangan bunuh...





dah baca..? terima kasih..!! komen sket.. huhu ^_^

30 comments:

Ezad Skytech said...

baru tahu bedah katak ni haram..

aiEz said...

terima kasih infonya...^^

nuyui a.k.a miss YUI said...

bru tau gak..

cik Kartun said...

ayaa.. tng0k katak p0n CK leh mlompat.. lom pegang lagi huhuhu

♥ p a a n i ♥ said...

haram ke weh?? aku pun baru tau..seb bek mse skola mmg xde stok katak nak bedah! hoho

Cik TeN10 said...

firts time tahu yg katak dilarang bedah.. thanks for sharing =)

Kancil 8349 said...

baru tahu benda nie...

jom singgah ke blog kancil

http://kancil8349.blogspot.com/2012/02/jawapan-daripada-wordless-wednesday-27.html

pha is said...

serius pestime dengar... tapi tak boleh tengok la video tu...

MaYa MustWany said...

oo patutla skolah dulu sllu gna tikus putih je.

ShahzCudin said...

tu ah...bile tgk vid ust azhar ni baru taw...

c'axoera ヅ said...

thanks.....baru tahu gak...ingat leh ajer bedah natang2 tu >_<

eyh cudin! nah 7hengget, http://ch000tz.blogspot.com/2012/02/thursday-spontaneous-click-rm-700-ajer.html

Jue said...

wp bole bedah pun aku xbrani weh! sbb tu cita2 nak jd doc ke nurse ke xpnah msk lam snarai cita2 aku haha

Cik TeN10 said...

*dlm bhsa jepun..huhu

TK said...

kat skola TK dulu guna tikus je..

TK said...

kat skola TK dulu guna tikus je..

cIk JanNah said...

eh eh..jannah pon baru tau bedah katak hukumnya haram..tapi nasib baik tak pernah buat. hik3


btw, salam kenal :)

Aida Omar said...

Alhamdulillah selamat semua saudara ku cik katak :P Thankz info..Aida baru tahu..serius selama nie tak tahu pun.

Aien Not Alien said...

tak dapat play video tuh...tak dapat nak dengar sendiri...hmmmm.. :(


tak pernah bedah katak...."bedah katak" dalam cerpan cinta klasik dari hati je...huhuhu

Muna rahimah said...

laaa ye ke . tapi how bout yang belaja bio form 5 ? kan ade bedah katak ?

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

katak pn haram ek.. huhu x prnah bedah2 ni sbb x blaja bio dlu

Nur Sakura said...

nsb bek dulu bdk akaun xde kne bedah katak.. lgpn xsuke katak... huhuh

remyhazza said...

sian kat katak tu.... dia tak bersalah pun....

rozeeta rashid said...

baru tau haram bedah katak. kat sekolah dulu takde bedah apa2 pun. saya tak pergi sekolah kot hari tu. haha.

Nadzirah K. said...

good info:)
baru tahu yg hukumnya haram,

TiraPengemis said...

baru tahu jugak..

ciK LyndaWawa said...

saya pun baru tahu....

CekbOlat-bOlat said...

lohhh.. selame ni dlm pmbljran npe xtapis?

cik sakdi said...

bedah cicak heheh dulu2 gi tangkap n campak kat kucing huhu

Hanie Dew said...

ohh,ye ke. haram rupanya. dulu subjek biologi aku bedah belalang je.

Danial Zukiludin said...

Minggu depan cikgu suruh bedah katak.. baru plan nk gi tangkap.. mujur tk gi tangkap lagi.. Macam mana aku nk jawap ngan cikgu.. minta tukar haiwan je la..

Apa Ada Pada Blog Ni?

Bila aku rasa boring, aku pun mula menaip di blog...
Isi kandungan entry blog ni adalah PANDANGAN PERIBADI PENULIS dan fakta-fakta yang terdapat dalam blog ini dirujuk dari sumber-sumber yang boleh dipercayai...
Nak follow, silakan dan terima kasih...
Nak komen-komen pun boleh...

Saya memohon maaf penggunaan "AKU" didalam entry blog ni terutama kepada mereka yang lebih tua...